Hulp
Hoge klant- tevredenheid
Onze hulpen en de manier waarop wij werken zorgen voor tevreden cliënten. Dat horen we uit de persoonlijke verhalen van onze cliënten en hulpen. Maar meten is weten. Daarom doen we jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek. Jaar op jaar halen we zeer hoge scores. In 2021 gaven 98% van alle cliënten aan Alphatrots te willen aanraden aan familie en vrienden en gaven ze hun eigen hulp een gemiddeld rapportcijfer van 8.5
Direct hulp, geen wachtlijsten
Wilt u in uw gemeente snel kunnen schakelen en direct hulp kunnen organiseren? Dat kan Alphatrots voor u regelen. In nijpende gevallen kunnen we zelfs eerst hulp bieden en regelen we de contracten later. We zetten regelmatig succesvolle wervingscampagnes in, waardoor we altijd een goed aanbod aan hulpen hebben. Ook voor uw uw gemeente.
Eventueel kunnen wij ook eerst of aanvullend particuliere hulp inzetten om zo de periode te overbruggen waarin bewoners moeten wachten op hun indicatie.
Een vaste hulp voor elke cliënt
We werken met zelfstandige hulpen. Zij kiezen er bewust voor om anderen te helpen zo lang mogelijk zelfstandig te blijven. En de hulpen en cliënten kiezen ook bewust voor elkaar. Zo ontstaan ‘gouden koppels’ die samen aan een langdurige relatie bouwen. Eén van de geheimen van onze hoge klanttevredenheid.
Altijd innovatieve oplossingen
Wij denken mee in scenario’s voor de toekomst. Met diverse gemeenten werken we samen aan innovatieve oplossingen die de hulpvoorziening houdbaar en betaalbaar houdt in de toekomst. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een slimme app voor signaleringen en trainingen over hoe om te gaan met dementie achter de voordeur. We denken ook graag met u mee!
Korte lijntjes, goede signalering
We zorgen met korte lijntjes tussen hulp, cliënt en Alphatrots voor een goede onderlinge communicatie. Onze hulpen komen bij de mensen thuis en zien wat er achter de voordeur gebeurt. Wanneer de situatie bij een cliënt verslechtert, wordt dit bij ons gemeld via signaalkaarten, een eigen softwaresysteem en in de toekomst een meldingsapp. Vanzelfsprekend nemen we altijd gepast actie op basis van meldingen.
Ervaringen van onze cliënten
Benieuwd naar onze hulp binnen uw gemeente?
Ga in gesprek met Jolanda.

Jolanda Koopal
Adjunct directeur